• Zmień kontrast
  • Czcionka
  • A
  • A+
  • A++

PROCEDURY POSTĘPOWANIA W PRZYADKU PODEJRZANIA, ŻE UCZEŃ PALIŁ PAPIEROSY NA TERENIE SZKOŁY

PROCEDURY POSTĘPOWANIA W PRZYADKU PODEJRZANIA, ŻE UCZEŃ PALIŁ PAPIEROSY NA TERENIE SZKOŁY

  1. W przypadku, gdy zachodzi podejrzenie, że uczeń palił na terenie szkoły papierosy tytoniowe lub e-papierosy, nauczyciel lub  pracownik niepedagogiczny szkoły, który powziął takie podejrzenie, ma obowiązek zgłoszenia powyższego faktu do dyrekcji szkoły.
  2. W obecności pracowników wymienionych w pkt. 1 procedury oraz wychowawcy i pedagoga, uczeń odbywa z nimi rozmowę wstępną.
  3. Jeżeli zdarzenie ma miejsce po raz pierwszy w przypadku tego ucznia:
    • ustne upomnienie od wychowawcy – odnotowanie tego faktu w dzienniku,
    • uczeń otrzymuje uwagę negatywną wychowawcy klasy za naruszenie regulaminu szkoły i statutu,
    • jeżeli zdarzenie ma miejsce po raz kolejny w przypadku tego ucznia:
      1. wychowawca informuje telefonicznie rodziców/opiekunów prawnych ucznia o  zdarzeniu,
      2. uczeń otrzymuje naganę wychowawcy i o zaistniałym fakcie informowana jest dyrekcja,
      3. uczeń otrzymuje naganę dyrektora szkoły za naruszenie regulaminu szkoły i statutu,
      4. Jeżeli uczeń notorycznie łamie procedury odnośnie palenia papierosów na terenie szkoły:
      5. uczeń ma obniżoną semestralną ocenę z zachowania o co najmniej jeden stopnień,
      6. rodzice/prawni opiekunowie i uczeń (jest pełnoletni) podpisują ze szkołą kontrakt indywidualny, zawierający dalsze zasady współpracy stron,
      7. jeżeli uczeń ma kuratora sądowego, zostaje on także poinformowany o zaistniałych okolicznościach.